
Każdy hotel określany jest za pomocą gwiazdek. Ich ilość mówi nam jakiego standardu możemy oczekiwać. Dotyczy to nie tylko dostępności usług hotelu, standardu pokoi ale także poziomu wykształcenia i kwalifikacji personelu tam pracującego. Obsługa hotelowa jest jednym z priorytetów dotyczących prowadzenia hotelu. Im więcej gwiazdek tym większe wymagania względem pracowników. W hotelach jednogwiazdkowych spotkamy personel posługujący się przynajmniej jednym językiem obcym oraz posiadający przynajmniej wykształcenie średnie, nie koniecznie związane z hotelarstwem. Jeśli wybierzemy się do hotelu dwugwiazdkowego obsługa, oprócz wymogów jak w hotelach jednogwiazdkowych, będzie dostępna dla nas przez 12 godzin w ciągu doby. W hotelach trzygwiazdkowych personel powinien władać dwoma językami obcymi oraz mieć ukończoną szkołę przynajmniej średnią związaną z hotelarstwem i obsługą turystyczną. Najwyższe wymagania co do kwalifikacji pracowników dotyczy hoteli pięciogwiazdkowych. Obsługa tam ma być dostępna dla swoich gości przez całą dobę. Personel obsługujący gości powinien znać dwa języki obce, w tym angielski biegle. Osoby pracujące w ekskluzywnych hotelach powinny też ukończyć szkołę o profilu hotelarskim. Preferowane są osoby z wykształceniem wyższym. Nie bez znaczenia jest nienaganna prezencja oraz wysoka kultura osobista. Takie wymagania względem personelu hoteli wielogwiazdkowych związane są z wymogami jakie stawiane są przez gości.
Witaj na moim serwisie o podróżowaniu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam Ci się spodobają i zostaniesz tutaj stałym bywalcem. Tylko pamiętaj podróże uzależniają!