Z prowadzeniem dobrego obiektu noclegowego wiąże się zatrudnienie odpowiedniego personelu, który będzie posiadał kwalifikacje i przygotowanie do obsługi gości na dobrym poziomie. Szczególnie dotyczy to prowadzenia hotelu. Hotel jest na tyle specyficznym miejscem, że potrzebuje pracowników wykwalifikowanych odpowiednio do wysokości standardu danego hotelu. Sercem każdego hotelu jest recepcja, gdzie klienci są witani i załatwiane są wszelkie formalności związane z zakwaterowaniem i wyborem pokoju oraz dodatkowych usług oferowanych przez hotel. Recepcją zarządza kierownik. Jest on odpowiedzialny za pracę wszystkich pracowników recepcji. Decyduje o podziale pracy pracowników oraz współpracuję z obsługa poszczególnych pięter. Wśród pracowników recepcji możemy spotkać dysponenta, kasjera i klucznika. Dysponent jest reprezentantem hotelu, ma bezpośredni kontakt ze wszystkimi gośćmi hotelu. Jest zastępcą kierownika recepcji. Wraz z nim w recepcji pracują kasjer i klucznik. Zajmują się oni rozliczeniem gości z pobytu i wszelkich opłat z tym związanych. Klucznik zajmuje się wydawaniem kluczy do pokoi dla gości, a także przyjmuje wszelkie zlecenia gości związane z budzeniem, dostarczaniem posiłków do pokoi itp. W hotelach najbardziej ekskluzywnych jako goście mamy kontakt także z osobą na stanowisku concierge. Jest to osoba, która osobiście zajmuje się specjalnymi życzeniami gości, taki jak udzielanie informacji na temat dostępności w okolicy atrakcyjnych miejsc turystycznych. Concierge zajmuje się także zamawianiem taksówek czy rezerwacji biletów do kina czy teatru.
Witaj na moim serwisie o podróżowaniu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam Ci się spodobają i zostaniesz tutaj stałym bywalcem. Tylko pamiętaj podróże uzależniają!